loading...
دانلود برنامه بازی اندروید
سجاد بازدید : 66 سه شنبه 20 بهمن 1394 نظرات (0)

نقد و بررسی گوشی lenovo vibe shot


لنوو روی لبه‌ی سمت راست وایب شات دو کلید جدید قرار داده تا نشان دهد که اولویت اول این گوشی، دوربین‌اش است. یکی از این کلیدها که دو حالت «حرفه‌ای» (Pro) و «خودکار» (Auto) دارد، برای انتخاب حالت عکاسی و کلید دیگر هم کلید دو مرحله‌ای شاتر دوربین است. دوربین اصلی وایب شات  حسگری از نوع BSI CMOS با دقت ۱۶ مگاپیکسل و دریچه‌ی دیافراگم f/2.2 دارد. لنوو در کنار این دوربین، از فلش «سه‌گانه» (Triple LED) و همچنین فوکوس مادون‌قرمز استفاده کرده است. اگر کلید حالت انتخاب عکاسی روی «خودکار» باشد، گوشی به‌صورت خودکار می‌تواند مکان و حالت عکاسی شما را تشخیص دهد و خود را با شرایط مختلف هماهنگ کند.
همچنین فن‌آوری ویژه‌ای با نام «اسمارت» (Smart) برای حالت عکاسی خودکار در این گوشی وجود دارد. با استفاده از این فن‌آوری، وایب شات به کاربر راهنمایی لازم جهت ثبت تصویری مناسب با در نظر گرفتن نقاط طلایی را می‌دهد. این فن‌آوری می‌تواند برای عکاسی از افراد و منظره مورد استفاده قرار گیرد. اما با قرار دادن این کلید روی حالت حرفه‌ای، همه چیز فرق خواهد کرد. تمام تنظیمات یک دوربین دیجیتال پیشرفته در اختیارتان قرار می‌گیرد. از تنظیم درجه‌ی ISO و تنظیم تراز سفیدی گرفته تا فوکوس دستی و سرعت شاتر. به‌علاوه می‌توانید در هر شرایطی با دو بار فشردن کلید شاتر، برنامه‌ی دوربین را اجرا کنید. اما باید گفت سرعت اجرا شدن برنامه‌ی دوربین در حالت حرفه‌ای کمی بیشتر از حالت خودکار است.





اسنپ‌دراگون با سس چیلی

در وایب شات از تراشه‌ی میان‌رده و ۶۴ بیتی اسنپ‌دراگون ۶۱۵ ساخت شرکت کوالکام استفاده شده است. دو پردازنده‌ای اصلی که هر کدام از چهار هسته تشکیل شده‌اند روی این تراشه قرار گرفته‌اند. هر دو پردازنده با معماری کورتکس A53 هستند که به ترتیب فرکانس ۱٫۷ و ۱٫۰ گیگاهرتزی برای عملیات سنگین و امور روزمره دارند. همچنین پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۴۰۵ هم روی این تراشه قرار دارد. در کنار این پردازنده‌ها، سه گیگابایت رم از نوع LPDDR3 هم برای وایب شات در نظر گرفته شده است. پیش‌تر از این، گوشی‌هایی که از اسنپ‌دارگون ۶۱۵ استفاده می‌کردند در دیجی‌کالا مورد نقد و بررسی قرار گرفته بودند، اما این گوشی هنگام تست پایداری تا ۴۹ درجه سانتی‌گراد گرم شد که کمی عجیب به نظر می‌رسد. همچنین این مجموعه‌ی سخت‌افزاری در آزمون AnTuTu نمره‌ی نه‌چندان خوب ۳۹۹۲۳ را کسب کرد. با این سخت‌افزار می‌توانید از انجام بی‌نقص عملیات روزانه اطمینان داشته باشید. همچنین بازی‌های نسبتا سنگین و HD را می‌توان با این سخت‌افزار به راحتی اجرا کرد.

پشتیبانی از شبکه‌ی 4G و دو سیم‌کارت، امکان استفاده از Wi-Fi برای اتصال به اینترنت، بلوتوث و رادیو FM از قابلیت‌های ارتباطی در این گوشی هستند. برای مکان‌یابی دقیق هم وایب شات از فن‌آوری A-GPS بهره می‌برد. همچنین این گوشی ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی دارد که کاربر می‌تواند تا ۱۲۸ گیگابایت دیگر هم به کمک کارت حافظه‌ی جانبی به آن اضافه کند. یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپری‌ساعتی از نوع لیتیوم-پلیمر که قابلیت تعویض هم ندارد، عهده‌دار تامین انرژی این گوشی است.


تراکم پیکسلی عالی با صفحه نمایش پنج اینچی

برای وایب شات نمایشگری ۵ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل در نظر گرفته شده است. این نمایشگر از نوع LCD است و تراکم ۴۴۱ پیکسل بر اینچ دارد. نمایشگر وایب شات از فن‌آوری IPS بهره می‌برد به همین خاطر نباید نگران دیدن محتویاتش از زوایای مختلف باشید. لنوو برای محافظت از این نمایشگر از محافظ نام‌آشنای گوریلا گلس استفاده کرده است. این نمایشگر که تراکم بالایی دارد می‌تواند رنگ‌ها با شفافیت بالا و سرزنده نمایش دهد. در مقابل و مثل بسیاری از گوشی‌های دیگر، نمایشگر این گوشی از روشنایی مطلوبی برخوردار نیست و حتما در دیدن محتویاتش زیر نور شدید به مشکل بر خواهید خورد.

نتیجه گیری:


ساخت گوشی با محوریت دوربین می‌تواند طرفداران زیادی داشته باشد. اگر قصد عکاسی حرفه‌ای با گوشی دارید، در کنار انتخاب‌هایی مثل LG G4، آیفون 6s و سامسونگ گلکسی S6، می‌توانید نگاهی هم به مشخصات و دوربین قدرتمند «لنوو وایب شات» (Lenovo VIBE Shot) داشته باشید. لنوو وایب شات علاوه بر دوربینی ۱۶ مگاپیکسلی که می‌تواند تمام نیازهای یک کاربر معمولی و حرفه‌ای را برآورده کند؛ نمایشگری ۵ اینچی با فن‌آوری IPS و ظاهر زیبایی از شیشه و فلز دارد. همچنین باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی، سیستم‌عامل اندروید نسخه‌ی ۵.۱ و ۳ گیگابایت رم هم می‌تواند از موارد مطلوبی باشند که وایب شات را از دیگر رقبایش متمایز می‌کند. در مقابل سخت‌افزار پرمصرف و تراشه‌ای که بیش حد داغ می‌کند را می‌توان در لیست معایب این گوشی قرار داد.


مشخصات کلی: دو سیم کارت ( نانو ) – وزن : ۱۴۵ گرم

پردازنده: Qualcomm MSM8939 Snapdragon 615

گرافیک : Adreno 405

صفحه نمایش: صفحه نمایش رنگی لمسی خازنی – سایز صفحه نمایش: ۵٫۰ اینچ – دارای رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ – قابلیت نمایش ۱۶ میلیون رنگ – تراکم پیکسلی : ۴۴۱ پیکسل در هر اینچ – فناوری محافظ  Corning Gorilla Glass 3 – IPS

حافظه: حافظه داخلی ۳۲۷۶۸ مگابایت ( ۳۲ گیگابایت ) – حافظه رم ۳۰۷۲ مگابایت ( ۳ گیگابایت)

شبکه های ارتباطی:– GPRS – WIFI – GPS – بلوتوث – ۳G – 4G

دوربین: ۱۶ مگاپیکسل – دوربین مکالمه ویدئویی – فوکوس اتوماتیک – فلاش

امکانات نرم افزاری:سیستم عامل Android 5 – نمایش فایلهای مایکروسافت آفیس – نمایش فایلهای PDF

سایر مشخصات: قطب نما – باتری ۲۹۰۰ میلی آمپر ساعت

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 130
  • کل نظرات : 16
  • افراد آنلاین : 15
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 57
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 70
  • باردید دیروز : 14
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 232
  • بازدید ماه : 232
  • بازدید سال : 3,141
  • بازدید کلی : 27,029
  • کدهای اختصاصی